هنرهای تجسمی و کاربردی
نیازسنجی در خصوص ویژگی های خدمت – محصول تسهیل گر سفر به ایران

پریا سادات رضوی منش؛ نیلوفر شادمهری؛ ابراهیم باقری طالقانی

مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 02 بهمن 1402

https://doi.org/10.30480/vaa.2022.3802.1646

چکیده
  تسهیلات و خدمات از ارکان گردشگری محسوب می‌شود که می‌تواند در میزان موفقیت و توسعه گردشگری موثر واقع شوند. این خدمات باید در راستای برآوردن نیازهای گردشگران و تسهیل ارائه و درک جاذبه‌های گردشگری طراحی شوند تا بتوانند بهترین بهره‌وری را در صنعت گردشگری به همراه داشته باشند. برای این منظور لازم است نیازهای گردشگران در مواجهه با خدمات، ...  بیشتر

مطالعه کاربران ایرانی به منظور طراحی اپلیکیشن مشارکتی جستجوی تخصصی و خرید منابع مطالعاتی

رویا عطاریان؛ ابراهیم باقری طالقانی

دوره 15، شماره 37 ، مهر 1401

https://doi.org/10.30480/vaa.2021.3626.1602

چکیده
  یکی از دلایل کاهش سرانه مطالعه در سال های اخیر که در تحقیقات مرتبط به وفور به آن اشاره شده است، نداشتن اطلاعات کافی در خصوص کتاب ها و محتوای آن ها و همچنین عدم توانایی در جستجوی صحیح کتب تألیفی و ترجمه شده است. در نتیجه هدف اصلی این پژوهش، مطالعه و نیازسنجی از کاربران ایرانی به منظور طراحی سامانه‌ای کاربر‌محور است که از طریق آن، قشر ...  بیشتر

بررسی عوامل موثر بر تفکر شهودی طراحان در فرایند طراحی

کاوه تبیانی؛ علیرضا اژدری؛ ابراهیم باقری طالقانی

دوره 14، شماره 32 ، تیر 1400، ، صفحه 5-22

https://doi.org/10.30480/vaa.2021.3165.1504

چکیده
  شهود یک توانایی ذهنی بر اساس نظام دانش ناخودآگاه است که نقش اساسی را در فرایند های خلاقه بازی می‌کند و در کنار استدلال خودآگاه، بنیان فکری انسان را تشکیل می‌دهند. طرّاحی به عنوان یک فعّالیت پیچیده شناختی نیازمند استفاده مناسب از هر دو توانمندی است اما متاسفانه در جامعه دانشگاهی، تاکید صرف بر روی توانایی های استدلالی برای حل مسائل ...  بیشتر

تحلیلی بر مفهوم و کاربرد پیش خورد در طراحی تعاملی

ابراهیم باقری طالقانی

دوره 13، شماره 29 ، مهر 1399، ، صفحه 39-54

https://doi.org/10.30480/vaa.2020.2804.1436

چکیده
  اصطلاح "پیش خورد" از نظریه کنترل اقتباس شده و کمتر از دو دهه است که به حوزه طراحی تعاملی معرفی شده است؛ اما متاسفانه طراحان هنوز اطلاع کافی و درک مناسبی از مفهوم و کاربرد آن در محصولات تعاملی ندارند و ابهام فراوان بین مفاهیم پیش خورد، بازخورد و افردنس، عامل دیگری است که باعث گردیده تا کمتر در طراحی تعاملی مورد استفاده قرار گیرد. بر این ...  بیشتر