- احمدی، بابک (1383)، ساختار و هرمنوتیک، گام نو، تهران
- آزبورن، پیتر (1391)، هنر مفهومی، ترجمه: نغمه روحانی، انتشارات مرکب سپید، تهران
- بکر، کاترین (1390)، نمودهای متنیت در هنر معاصر، هنر فردا، شمار 5+28 تابستان، 93-84
- سمیعآذر، علیرضا (1392)، تاریخ هنر معاصر جهان: جلد دوم: انقلاب مفهومی، نشر نظر، تهران
- صفوی، کورش (1383)، درآمدی بر معنیشناسی، انتشارات سوره مهر، تهران
- عبدالهآبادی، الهه و مقیمنژاد، مهدی (1391)، بررسی نقش عنوان در کارکردهای بیانی عکس (عنوان در عکسهای عکاسان هنری معاصر ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده هنرهای تجسمی، دانشگاه هنر تهران
- کشمیرشکن، حمید (1393)، هنر معاصر ایران (ریشهها و دیدگاههای نوین)، چاپ و نشر نظر، تهران
- ککلن، آن (1394)، نظریه هنر معاصر، ترجمه: بهروز عوضپور، موسسه انتشارات نگاه، تهران
- لوسیاسمیت، ادوارد (1387)، مفاهیم و رویکردها در آخرین جنبشهای هنری قرن بیستم، ترجمه: علیرضا سمیعآذر، چاپ و نشر نظر، تهران
- لویت، سل (1392)، جملاتی در مورد هنر مفهومی، آغاز بیپایان هنر مفهومی، به کوشش و ترجمه: علیرضا امیرحاجبی، چاپ و نشر نظر، تهران
- معادیخواه، سمانه و نامورمطلق، بهمن (1392)، پیرامتنهای عنوان و عنوانبندی به مثابه آستانه متن در سینما با تأکید بر آثار عباس کیارستمی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه هنر اصفهان
- نامورمطلق، بهمن (1388)، عنوانشناسی آثار هنری و ادبی ایرانی (مطالعهی نشانهشناختی عنوان هنری از قرن چهارم تا دوازدهم)، مجموعه مقالات چهارمین هماندیشی نشانهشناسی هنر به انضمام مقالات هماندیشی سینما، فرهنگستان هنر، 18، 112-75
- Franklin, Margery B., Becklen, Robert C. and Doyle, Charlotte L. (1993). The Influence of Titles on How Paintings Are Seen. Leonardo. The MIT Press. 26, 2. 103-108
- Ledera, H. Carbona, C. and Ripsasb, A. (2006). Entitling Art: Influence of Title Information on Understanding and Appreciation of Paintings. Acta Psychologica. 121, 2. 176–198
- www.damienhirst.com/the-physical-impossibility-of (access date: 2016/8/7)
- www.tate.org.uk/art/artworks/duchamp-fountain-t07573 (access date: 2016/8/10)
- www.widewalls.ch/joseph-kosuth-art-auctions/ (access date: 2016/8/7)