آرچر، مایکل. (1394). هنر بعد از 1960م. ترجمۀ کتایون یوسفی. تهران: حرفه هنرمند.
آلن، گراهام. (1392). بینامتنیت. ترجمه پیام یزدانجو. تهران: مرکز.
آرناسن، ی.ه. (1367). تاریخ هنر نوین. ترجمه محمدتقی فرامرزی. تهران: نگاه و زرین.
ابوالقاسمی، محمدرضا. (1391). «دائوئیسم و نقاشی منظره چینی». مطالعاتتطبیقیهنر. (شماره 3)، 34-19.
استیوارت، جی. آی. ام. (1395). جیمز جویس همراه با بخش 17 «اولیس». ترجمه منوچهر بدیعی. تهران: نیلوفر.
باطنی، محمدرضا. (1373). نگاهی تازه به دستور زبان. تهران: آگاه.
بیات، حسین. (1383). «زمان در داستانهای جریان سیال ذهن». پژوهشهای فرهنگی. (شماره 6)، 32-7.
بیات، حسین. (1394). «خطاهای رایج در شناخت شیوۀ جریان سیال ذهن (نقد 18 مقالۀ علمی-پژوهشی)»، نقد ادبی. (شماره 30)، 234-209.
حسینی، صالح. (1372). بررسی تطبیقی خشم و هیاهو و شازده احتجاب. تهران: نیلوفر.
جینز، جولیان. (1395). خاستگاه آگاهی در فروپاشی ذهن دو جایگاهی. ترجمه خسرو پارسا تهران: آگاه.
رفیعیشهرکی، عاطفه. (1392). «بررسی عناصر کنشی در آثار نقاشی ضیاءالدین امامی و جکسون پولاک». پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه هنر اصفهان.
سمیعآذر، علیرضا. (1388). اوج و افول مدرنیسم. تهران: نظر.
سوانه، پیر. (1393). مبانی زیباشناسی. ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی. تهران: ماهی.
سیدحسینی، رضا. (1381). مکتبهای ادبی. ج2. تهران: نگاه.
شاملو، احمد. و ع. پاشایی. (1393). هایکو: شعر ژاپنی از آغاز تا امروز. تهران: چشمه.
کوندرا، میلان. (1393). هنر رمان. ترجمه پرویز همایونپور. تهران: قطره.
گات، بریس، و دومینک مکآیور لوپس. (1393). دانشنامۀ زیباییشناسی. ترجمه گروه مترجمان. تهران: فرهنگستان هنر.
گاردنر، هلن. (1384). هنر در گذر زمان. ترجمه محمدتقی فرامرزی. تهران: آگه.
گامبریچ، ارنست. (1393). تاریخ هنر. ترجمۀ علی رامین. تهران: نشر نی.
گامبریچ، ارنست. (1388). تحولات ذوق هنری در غرب (گرایش به اصول هنرهای آغازین). ترجمه محمدتقی فرامرزی. تهران: فرهنگستان هنر.
گوتر، اران. (1395). فرهنگ زیباشناسی. ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی. تهران: ماهی.
لاج، دیوید، و همکاران. (1394). نظریههای رمان. ترجمه حسین پاینده. تهران: نیلوفر.
لمبرت، رزمری. (1391). تاریخ هنر (سدهی بیستم). ترجمه حسن افشار. تهران: مرکز.
لوسیاسمیت، ادوارد. (1380). مفاهیم و رویکردها در آخرین جنبشهای هنری قرن بیستم. ترجمه علیرضا سمیعآذر، تهران: نظر.
لینتن، نوربرت. (1395). هنر مدرن. ترجمۀ علی رامین. تهران: نشر نی.
میرصادقی، جمال، و میمنت میرصادقی. (1377). واژهنامه هنر داستاننویسی (فرهنگ تفصیلی اصطلاحهای ادبیات داستانی). تهران: مهناز.
ولک، رنه و اوستین وارن. (1390). نظریه ادبیات. ترجمه ضیاء موحد و پرویز مهاجر. تهران: نیلوفر.
ولک، رنه. (1389). تاریخ نقد جدید. ج5. ترجمه سعید اربابشیرانی. تهران: نیلوفر.
وینپی، پومرلو. (1392). «ویلیام جیمز: زندگی، آرا و آثار». ترجمه مصطفی امیری. کتاب ماه فلسفه. (شماره 75)، 11-3.
هیرامایا، هاکوهو. (1378). روش نقاشی سُومی. ترجمه قاسم روبین، تهران: نشر نی.
Ackerman, Alan. (2011). Seeing Things: From Shakespeare to Pixar. Toronto: University of Toronto Press.
Alvarez-Ramirez, J. et al. (2016), “Fractal analysis of Jackson Pollock's painting evolution”. Chaos, Solitons & Fractals. (vol 35). 97-104.
Baldick, Chris. (2009). The Oxford Dictionary of Literary Terms (4 ed.). New York: Oxford University press.
Junker, Patricia.A. (2014). Modernism in the Pacific Northwest (The mythic and the mystical). Washington: University of Washington Press.
Robertsom, Bryan. (1960). Jacson Pollock. New York: Harry n. abrams, inc.
Rosenberg, Harold. (1960). the tradition of the new. New York: horizon press.
Soussloff, Catherine M. (2004). “Jackson Pollock's Post-Ritual Performance: Memories Arrested in Space”. TDR Jornal. (vol 48), 60–78.
Steinberg, Erwin R. (1983). “The Stream of Consciousness Technique in the Novel: Simulating a Stream of Concurrencies”. SAGE Journal. (vol 2), 241-249.
Stevenson, Randall. (1992). Modernist Fiction: An Introduction. Lexington: University Press of Kentucky.
Taylor, Richard et al. (2002). “The Construction of Jackson Pollock's Fractal Drip Paintings”. Leonardo Journal. (vol 35), 203–207.