- ابن حسام خوسفی، محمد بن حسام الدین. (1381). خاوران نامه؛ شاهکاری از ادبیات و هنر نقاشی ایران (نسخه عکسی کاخ گلستان). تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
- ابراهیمزاده، اکرم. (1396). «مطالعه باستانشناختی مجموعۀ امامزاده شهداء (سلطان ابراهیم) خرّمی ـ دهبید، شهرستان صفاشهر، استان فارس»، پایاننامة کارشناسی ارشد رشته باستانشناسی، دانشگاه هنر اصفهان، دانشکده حفاظت و مرمت (منتشر نشده).
- ابراهیمزاده، اکرم، و احمد صالحیکاخکی. (1397). «امامزاده شهداء (سلطان ابراهیم) خرّمی ـ دهبید فارس؛ خانقاهی از عصر ایلخانی ـ تیموری». پژوهشهای باستانشناسی ایران، دورة هشتم، (شماره 19)، 186 ـ 167.
- اتینگهاوزن، ریچارد، و الگ گرابار. (1383). هنر و معماری اسلامی (1). ترجمۀ یعقوب آژند، تهران: سمت.
- افتخاری، نگار. (1390). «بررسی فنی تطبیقی کاشیهای هفت رنگ سه بنای شاخص دورة تیموری خراسان (مدرسه غیاثیه خرگرد، مجموعۀ تربتجام و مزار ابوبکر تایبادی)»، پایاننامة کارشناسی ارشد رشته مرمت اشیاء فرهنگی و تاریخی، دانشگاه هنر اصفهان، دانشکده حفاظت و مرمت (منتشر نشده).
- افشار، ایرج. (1354). یادگارهای یزد، معرفی ابنیه تاریخی و آثار باستانی خاک یزد. ج 2. تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، یزد: خانه کتاب یزد.
- اوکین، برنارد. (1381). «منبرهای کاشیکاری شده ایران». ترجمۀ اکرم بحرالعلومی. اثر، دورة 23، (شماره 35)، 73 ـ 52.
- ـــــــــــ. (1386). معماری تیموری در خراسان. ترجمۀ علی آخشینی، مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی.
- باسورث، ادموند کلیفورد. (1378). تاریخ غزنویان. ج 2. ترجمۀ حسن انوشه، تهران: امیرکبیر.
- بلر، شیلا، و جاناتان بلوم. (1398). هنر و معماری اسلامی 2 (1800 ـ 1250). ترجمۀ یعقوب آژند، تهران: سمت و فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران.
- بُمباچی، آلسیو. (1376). «هنر غزنوی» در هنر سامانی و غزنوی. ترجمۀ یعقوب آژند. تهران: مولی.
- پاکباز، رویین. (1385). نقاشی ایران: از دیروز تا امروز. تهران: زرین و سیمین.
- پوپ، آرتور اپهام. (1387). «آذینهای معماری» در سیری در هنر ایران از دوران پیش از تاریخ تا امروز. ج 3. ترجمۀ نوشین دخت نفیسی، تهران: علمی و فرهنگی، 1592 ـ 1487.
- خادمزاده، محمد حسن. (1389). معماری دورة آل مظفر یزد (ایلخانی و تیموری) با نگاهی به بناهای عصر اتابکان. با همکاری مجید علومی و الهه الوندیان خاکباز، تهران: همپا، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد.
- رئیسزاده، مهناز و مفید، حسین. (1389). احیای هنرهای از یاد رفته: مبانی معماری سنتی در ایران به روایت استاد حسین لرزاده. تهران: مولی.
- زمرشیدی، حسین. (1365). گرهچینی در معماری اسلامی و هنرهای دستی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
- سامانیان، صمد. (1382). هندسه نقوش اسلامی: ترم سوم آموزشهای فنی و حرفهای رسمی رشته طراحی نقشه فرش. تهران: موسسه فرهنگی و هنری شقایق روستا.
- سپنتا، عبدالحسین. (1348). «تاریخچهای از کاشی و معرق اسلامی در ایران». معارف اسلامی، (شماره 9)، 65 ـ 60.
- شعرباف، اصغر. (1385). گره و کاربندی. تهران: سبحان نور.
- شفایی، جواد. (1380). هنر گرهسازی در معماری و درودگری. ج 2. تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
- شکری، پوریا. (1394). «گونهشناسی و طبقهبندی کاشیهای دورة ایلخانی تا حمله تیمور بر اساس فرم و لعاب»، پایاننامة کارشناسی ارشد رشته باستانشناسی، دانشگاه هنر اصفهان، دانشکده حفاظت و مرمت (منتشر نشده).
- صالحیکاخکی، احمد. (1372). «معماری ایرانی در شرق خراسان (تربتجام و تایباد) از قرن پنجم تا دوازدهم هجری»، پایاننامة کارشناسی ارشد رشته باستانشناسی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی (منتشر نشده).
- صالحیکاخکی، احمد، و بهاره تقوینژاد. (1396). «پژوهشی بر تزیینات معماری دورة غزنوی». پژوهشهای تاریخی، سال پنجاه و سوم، (شماره 4)، 118 – 91.
- عزیزپور، شادابه، و احمد صالحیکاخکی. (1392). نقوش و کتیبههای مساجد گلپایگان، اردستان و زواره. اصفهان: گلدسته.
- فردوسی، ابوالقاسم. (1350). شاهنامه فردوسی، از روی نسخه خطی بایسنغری. محفوظ در کتابخانة موزه کاخ گلستان، تهران: شورای مرکزی جشن شاهنشاهی ایران.
- فرشتهنژاد، مرتضی. (1356). گرهسازی و گرهچینی در هنر معماری ایران. تهران: انجمن آثار ملی.
- فرشتهنژاد، مرتضی. (1389). فرهنگ معماری و مرمت معماری (1). تهران: ارکان دانش.
- فغفوری، رباب. (1396). «کاشی کتیبههای زرینفام حرم مطهر رضوی از منظر مبانی اعتقادی و اجتماعی». آستان قدس رضوی، (شماره 20)، 39 ـ 27.
- کاربونی، استفانو، و توموکو ماسویا، (1381). کاشیهای ایرانی. ترجمۀ مهناز شایستهفر، تهران: مؤسسه مطالعات هنر اسلامی.
- کیانی، محمدیوسف و همکاران. (1362). مقدمهای بر هنر کاشیگری ایران. تهران: موزه رضا عباسی.
- کیانی، محمدیوسف. (1388). تاریخ هنر معماری ایران در دورة اسلامی. تهران: سمت.
- گدار، آندره. (1371). «مسجد مولانای تایباد» در آثار ایران. ج 1. ترجمۀ ابوالحسن سروقد مقدم، مشهد: آستان قدس رضوی، 184 ـ 165.
- ـــــــــ. (1371). «میل آهنگان» در آثار ایران. ج 2. ترجمۀ ابوالحسن سروقد مقدم، مشهد: آستان قدس رضوی، 316 ـ 311.
- ــــــــ. (1371). «خانقاه - مقبره نصرآباد» در آثار ایران. ج 4. ترجمۀ ابوالحسن سروقد مقدم، مشهد: آستان قدس رضوی، 234 ـ 233.
- ماهرالنقش، محمود. (1362). طرح و اجرای نقش در کاشیکاری ایران دورهی اسلامی. دفتر اول، دوم، سوم. تهران: موزه رضا عباسی.
- ماهرالنقش، محمود. (1381). کاشی و کاربرد آن. تهران: سمت.
- مزیدی شرف آبادی، مجید. (1397). «بررسی تزیینات مجموعۀ سلطان بُندرآباد یزد و کاربرد آن در گرافیک معاصر»، پایاننامة کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصویری، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده هنر و معماری (منتشر نشده).
- مصطفوی، محمدتقی. (1343). اقلیم پارس؛ آثار تاریخی و اماکن باستانی فارس. تهران: انتشارات انجمن آثار ملی.
- میش مستنهی، مسلم، و محمد مرتضوی. (1399). «بررسی فنی، تاریخی و دستهبندی تزیینات زرآراسته در کاشیهای دوران اسلامی ایران». مطالعات باستانشناسی، دورة 12، (شماره 1)، 261 ـ 243.
- واتسون، الیور. (1390). سفال زرینفام ایرانی. ترجمۀ شکوه خسروی، تهران: سروش.
- ویلبر، دونالد، و گلمبک، لیزا. (1374). معماری تیموری در ایران و توران. ترجمۀ کرامت الله افسر و محمدیوسف کیانی، تهران: سازمان میراث فرهنگی.
- ویلبر، دونالد نیوتن. (1393). معماری اسلامی ایران در دورة ایلخانان. ترجمۀ عبدالله فریار، تهران: علمی و فرهنگی.
- ویلکینسون، چارلز. (1391). نیشابور: برخی ساختمانهای اوایل اسلام و تزیینات آنها. ترجمۀ هادی بکائیان، مشهد: انتشارات مرندیز.
- هیلنبراند، رابرت. (1379). معماری اسلامی: فرم، عملکرد و معنی. ترجمۀ ایرج اعتصام، تهران: شرکت پردازش و برنامهریزی شهری.
- ــــــــــــــــ.. (1387). هنر و معماری اسلامی. ترجمۀ اردشیر اشراقی، تهران: روزنه.
- Adle, Chahryâr.(1974). »Note sur le »Qabr-i Šāhrūḫ« de Damghan«, dans Le Monde Iranien et l'Islam, Tome 2, Genève: Librairie Droz, 173 – 186.
- Aube, Sandra and et al. (2020). »The Complex of Gawhar Shad in Herat: New Findings about its Architecture and Ceramic Tile Decorations«, Iran, Vol 58, 1 – 22.
- Aube, Sandra. (2016). »The Uzun Hasan Mosque in Tabriz: New Perspectives on a Tabrizi Ceramic Tile Workshop«, Muqarnas, Vol 33, 33 – 62.
- Barry, Michael).1995). Colour and Symbolism in Islamic Architecture; Eight Centuries of the Tile-Maker's Art. Parise: Thames and Hudson.
- Blessing, Patrica. (2017). »Seljuk past and Timurid present: Tile Decoration of the Yesil Kulliye in bursa«.Gesta, Vol 56, (No 2), 225 – 250.
- ______________. (2019). »The Blue-and-White Tiles of the Muradiye in Edirne: Architectural Decoration between Tabriz, Damascus, and Cairo«. Muqarnas, Vol 36, 101 – 129.
- Cağhan Keskin, Mustafa. (2012). »Timurid Tile Style in Anatolia and Footprints of Masters of Tabriz«, 1 st International Conference on Architecture & Urban Design 19-12 April 2012, EPOKA University, 1353 – 1373.
-Pickett, Douglas).1997). Early Persian Tilework, The Mediewal Flowering of Kashi. London:Associated University Press.
- O'Kane, Bernard. (1976). »The Madrasa al-Ghiyasiyya Khargird«. Iran, Vol 14, 79 – 92.
- ___________. (1979). »Taybad, Turbat-I Jam and Timurid Vaulting« Iran, Vol 17, 87 – 104.
- Samkoff, Aneta. (2014). »From Central Asia to Anatolia: the transmission of the black-line technique and the development of pre-Ottoman tilework«. Anatolia Studies, Vol 64, 199 – 215.
- Soustiel, Jean, and Yves Porter. (2003). Tombs of Paradise; The Shah-e Zende in Samarkand and architectural Ceramics of Central Asia. Hong Kong: Editions Monelle Hayot.
- Stierlin, Henry. (2002). Islamic art and architecture. London: Thames and Hudson.
- Watson, Oliver. (1975). »The Masjid- I Ali, Quhrud: an architectural and epigraphic survey«. Iran, Vol 13, 59 – 74.
- URL 2: https://collections.vam.ac.uk (access date: 2020/11/29)