- آرنهایم، رودلف (1386)، هنر و ادراک بصری، ترجمه مجید اخگر، انتشارات سمت، تهران.
- حداد عادل، غلامعلی (1367)،«نظر کانت دربارۀ مابعدالطبیعه»، تمهیدات، نشر دانشگاهی، تهران، صص 48-6
- دارتینگ، آندره(1373)، پدیدارشناسی چیست؟، ترجمه محمود نوالی، انتشارات سمت، تهران.
- دلوز، ژیل (1389)، فلسفۀ نقادی کانت: رابطه قوا، ترجمه اصغر واعظی، نشر نی، تهران.
- رضازاده، طاهر،1387، کاربرد نظریه گشتالت در هنر و طراحی، دو ماهنامه آئینه خیال، شماره9، صص 37-31
- شاپوریان، رضا (1386)، اصول کلی روانشناسی گشتالت، انتشارات رشد، تهران.
- صمدی، هادی (1369)، «نظریه گشتالت و ارتباط آن با روانشناسی، جامعهشناسی و روانشناسی اجتماعی و فلسفه»، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی فردوسی مشهد، شماره 90و 91 ، صص 639-612
- کانت، ایمانوئل (1367)، تمهیدات، ترجمه غلامعلی حداد عادل، نشر دانشگاهی، تهران.
- کانت، ایمانوئل (1390)، نقد قوۀ حکم، ترجمه عبدالکریم رشیدیان، نشر نی، تهران.
- کِپِس، جئورگی (1368)، زبان تصویر، ترجمه فیروزه مهاجر، انتشارات سروش، تهران.
- کورنر، اشتفان (1367)، فلسفۀ کانت، ترجمه عزت الله فولادوند، انتشارات خوارزمی، تهران.
- هوشنگی، حسین (1383)، «عین و عینیت در فلسفه نظری کانت»، نامه حکمت، شماره 3، صص 70-51
-
- Behrens, Roy R. (2004),”Art, Design and Gestalt Theory”, Leonardo Online.
- Boudewijnse, Geert-Jan (2012), “Gestalt theory and Bauhaus – A Correspondence”, Gestalt Theory, Volume 34, p.p. 81-98
- Graham, Lisa (2008), “Gestalt Theory in Interactive Media Design”, Journal of humanities and social science, Volume 2, p.p. 1-12
- Kant, Immanuel (1964), Critique of Pure Reason, Translated by Norman Kemp Smith, Macmillan, London.