مقاله ی پیش رو در صدد است با ارائه ی مفاهیم زیبای یشناسی در ساختار کفش پاشنه بلند و بررسی جایگاه هر کدام از عناصر فرم، رنگ و مواد در ایجاد و انتقال احساسی که در روند طراحی، هدف طراح محسوب می گردد، نسبت به مقوله ی طراحی کفش از دیدگاه احسا سگرایی به شناخت وسیع تری دست یابد. پس از انجام مطالعات اولیه، از دو گروه سی نفره مشتریان، دانشجویان و استادان زن رشت هی طراحی صنعتی، در ارتباط با پنج محصول از برند «چارلز اند کیت » با روش پرسشنام هی افتراق معنایی کانسی، نظرسنجی گردید. دلیل گزینش این مخاطبان، پیش فرض نگارندگان مبنی بر دقت و حساسیت آنها نسبت به این محصولات بوده است. بر اساس نتایج پرسشنامه ها در نرم افزار اس پی اس اس، احساسات مشترک با بیشترین مقدار کمّی ب هدست آمده در نمودار ETA قرار گرفت و نقش عناصر فرم، رنگ و مواد به تفکیک بررسی شد و با امتیازدهی آنها، میزان تأثیرگذاری هر یک از عوامل مزبور در انتقال احساس در طراحی هر محصول مشخص گردید. نتایج حاصله، تأکیدی بر تأثیر قابل توجه عنصر فرم نسبت به عناصر رنگ و مواد در خلق احساسی است که کاربر با مشاهده ی محصول دریافت م یکند.
حجتی امامی, خشایار, بزرگی زاده, نازنین, & حسینی, سمیرا. (1397). بررسی چگونگی انتقال احساس در طراحی کفش پاشنه بلند با استفاده از روش ابداعی-ادغامی مهندسی کانسی (Kansei) و نمودار درختی تجزیه و تحلیل موفقیت (ETA). نامه هنرهای تجسمی و کاربردی, 11(21), 121-137. doi: 10.30480/vaa.2018.685
MLA
خشایار حجتی امامی; نازنین بزرگی زاده; سمیرا حسینی. "بررسی چگونگی انتقال احساس در طراحی کفش پاشنه بلند با استفاده از روش ابداعی-ادغامی مهندسی کانسی (Kansei) و نمودار درختی تجزیه و تحلیل موفقیت (ETA)". نامه هنرهای تجسمی و کاربردی, 11, 21, 1397, 121-137. doi: 10.30480/vaa.2018.685
HARVARD
حجتی امامی, خشایار, بزرگی زاده, نازنین, حسینی, سمیرا. (1397). 'بررسی چگونگی انتقال احساس در طراحی کفش پاشنه بلند با استفاده از روش ابداعی-ادغامی مهندسی کانسی (Kansei) و نمودار درختی تجزیه و تحلیل موفقیت (ETA)', نامه هنرهای تجسمی و کاربردی, 11(21), pp. 121-137. doi: 10.30480/vaa.2018.685
VANCOUVER
حجتی امامی, خشایار, بزرگی زاده, نازنین, حسینی, سمیرا. بررسی چگونگی انتقال احساس در طراحی کفش پاشنه بلند با استفاده از روش ابداعی-ادغامی مهندسی کانسی (Kansei) و نمودار درختی تجزیه و تحلیل موفقیت (ETA). نامه هنرهای تجسمی و کاربردی, 1397; 11(21): 121-137. doi: 10.30480/vaa.2018.685