اسمی، رضا و اسماعیل سعیدیپور و حسن اسدزاده (1389)، رابطه تماشای آگهیهای تبلیغاتی تلویزیون با الگوی مصرف در کودکان نوجوانان تهرانی. فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال هفدهم، شماره 1 ، صص 93-117.
درستکار، علیرضا، (1393). صنعت اسباببازی در ایران و جهان، مجله تخصصی رشد آموزش فنی و حرفهای و کار و دانش، دوره نهم، شماره 4.
رزاقی، محمّد (1388). خاستگاه فرهنگی نوآوری در تمایز محصولات. نامه هنرهای تجسمی و کاربردی، سال دوم، شماره3، ص103.
شانان، گابریل و فرانسیس، هیزل(1984). اهمیت فرهنگی اسباببازیها و بازیها(معصومه جمشیدی مترجم). پل فیروزه، سال سوم، شماره نهم، ص 59.
شورای عالی انقلاب فرهنگی(1393). آسیب شناسی، تحلیل و بررسی صنعت اسباببازی، بازیابی آبان 1394، از سایت: www.sccr.ir/Pages/?current=news&gid=27&Sel=640640
محفوظ، فاطمه (1382). یک نگاه یک تجربه: شیء خانه، مکانی برای بازیهای فرهنگی با کودکان. فصلنامه پل فیروزه، سال سوم، شماره نهم، ص 85 .
Anschutz, D & Engels, R (2010). The effects of playing with thin dolls on body image and food intake in young girls, Sex Roles, 63(9-10): 621–630.
Byrne, Ch. (2005). Hot toys are dead- long live hot products, Young Consumers, 7(1): 8-13.
Cairns, W. (2007). Booster-seats, pies and twenty-first century childhood, Young Consumers, 8(3): 172-176.
Clavio, J & Fajardo, A (2008). Toys as instructional tools in developing problem-solving skills in children, Education Quarterly 66(1), 87-100.
Crosby, R. (2006). Kids today and tomorrow, Young Consumers, 7(1): 60-67.
Davies, P & Surridge, J (2007), Superhero-related injuries in paediatrics: a case series, Archives of Disease in Childhood, 92(3), 242-243.
Dittmar, H, Halliwell,E & Ive, S (2006), Does Barbie Make Girls Want to Be Thin? The Effect of Experimental Exposure to Images of Dolls on the Body Image of 5- to 8-Year-Old Girls, Developmental Psychology, 42(2), 283-292
Gielen, M (2010), Essential concepts in Toy Design Education: aimlessness, empathy and play value, International Journal of Arts and Technology, 3 (1) p 4-16.
Ginsburg, K (2007), The Importance of Play in Promoting Healthy Child Development and Maintaining Strong Parent-Child Bonds, American Academy of Pediatrics, 119(1)
Gould, S. (2010), Toys Make A Nation: A History of Ethnic Toys in America (chapter one), Submitted Doctoral Dissertation, University of Michigan, Michigan.
Marshal, D. (2010), Understanding Children as Consumers (pp. 28-32), London: SAGE Publications Ltd.
Martin, J (2007), Children’s attitudes toward superheroes as a potential indicator of their moral understanding, Journal of Moral Education, 36(2), pp. 239–250
Melhuish, E. (2005). Design for young children and what research tells us. Motta di Livenza, Italy; Magis Retrieved: Jan. 1, 2016,
Richardson, Ph (2008), Designed for kids, London: Thames & Hudson.