آفرین، فریده، و اشرفالسادات موسویلر. (1394). «هستیشناسی ریتم در نقاشی نزد دلوز با تأکید بر زیباشناسی». شناخت. (شماره 72)، 30-7.
بونگه، ماریو. (1395). فرهنگنامه فلسفی. ترجمه علیرضا امیرقاسمی. تهران: اختران.
دلوز، ژیل. (1389). فرانسیس بیکن: منطق احساس. ترجمه حامد علیآقایی. تهران: حرفه هنرمند.
دلوز، ژیل. (1391). فرانسیس بیکن، منطق احساس. ترجمه بابک سلیمیزاده. تهران: روزبهان.
دلوز، ژیل. (1392). اسپینوزا: فلسفۀ عملی، ترجمه: پیمان غلامی. تهران: دهگان.
دلوز، ژیل. (1396الف). انسان و زمانآگاهی مدرن؛ درس گفتارهای ژیل دلوز درباره کانت. ترجمه اصغر واعظی. تهران: هرمس.
دلوز، ژیل. (1396ب). انتقادی و بالینی. ترجمه زهره اکسیری و پیمان غلامی و ایمان گنجی. تهران: نشربان.
سمیعآذر، علیرضا. (1390). «خطوط سیال گرافیتی، میراث سای تومبلی». هنر فردا. (شماره 28)، 94-96.
سوتریو، متیو. (1391). «نظریه انفصالی درباره ادراک حسی». مسائل و نظریههای حسی در فلسفه معاصر. ترجمه یاسر پوراسماعیل. تهران: حکمت.
صلیبا، جمیل. (1393). فرهنگ فلسفی. ترجمه منوچهر صانعی درهبیدی. تهران: حکمت.
کرین، تیم. (1391). «مسائل ادراک حسی». مسائل و نظریههای حسی در فلسفه معاصر، ترجمه: یاسر پوراسماعیل. تهران: حکمت.
مشایخی، عادل. (1392). دلوز، ایده، زمان. تهران: بیدگل.
مشایخی، عادل. (1398). لایبنیتس و امر سیاسی. تهران: نشرنی.
Bouge, Ronald. (2003). Deleuze on Music, Painting and the Arts. London: Routledge.
Bois, Yes-Alain and Rosalind E. Krauss. (1997). Formless: A User`s Guide. New York: Zone Books.
Cytowic, Richard. (2009).
Wednesday is Indigo Blue: Discovering the Brain of Synesthesia (with an afterword by Dmitri Nabokov). Combridge Massachusettes:
MIT Press.
Deleuze, Gilles and Félix Guattari. (1988). A Thousand Plateaus. Trans: Brian Massumi, London: The Athalone Press.
Deleuze, Gilles and Félix Guattari. (1994). What is Philosophy?. Trans: Graham Bruchel and Hugh Tomlinson. London & NewYork: verso.
Deleuze, Gilles. (2002). Francis Bacon: Logique de La Sensation.paris: éditions du seuil.
Deleuze, Gilles. (2003). Francis Bacon: The Logic of Sensation. Trans: Daniel W. Smith. London & New York: continuum.
Emerling, Jae. (2005). “Gilles Delluze and Félix Guattari”. Theory For Art History. New York and London: Routledge.
Jones, Jonathon. (2016). “Cy Twombly review-blood-soaked coronation for a misunderstood master”. (URL 7).
Leeman, Richard. (2005). Cy Tombly: A Monograph, London: Thomas & Hudson.
Malt, Johanna. (2016). “Cy Twombly: Sign, Meta-Sign and Sense”. sillage critique, watching texts : reading image. (URL8).
Massumi, Brian. (1998). “Sensing The Virtual, Building The insensible”. Hypersurface Architecture. Ed. Stephen Perrella, Architectural Design. (vol 68), 16-24.
Merleau-ponty, Maurice. (1968). “The Interwining –the Chaism” in Visible and Invisible. Ed. Claude Lefort, Trans: Alphonso Lingis, Evanstion, Northwestern University Press.
O`sullivan, Simon. (2006). Art Encounter Deleuze & Guattari, Beyond Representation. New York: Palgrave Macmillan.
Schreyach, Michael. (2017). “History and Desire: A Short Introduction to the Art of Cy Twombly”. Digital Commons. )URL 9(.
Simner, J. (2012). “Defining synaesthesia”. British Journal of Psychology. (vol 103), 1-15.
Ward, Ossian. (10 june 2006). “The Man Who Heard His Paint Box Hiss”, (URL 10).