اسـماعیلی، رضـا، و غالمعلـی یوسـلیانی. )1383« .)بررسـی تحلیلـی پایاننامههـای دانشـجویان
دوره کارشناسـی مراکـز آمـوزش عالـی ضمـن خدمـت فرهنگیـان اسـتان اصفهـان«. دانـش و
پژوهـش در علـوم تربیتـی. )شـماره 2 ،)37-64.
اکرمــی، روحانگیــز. )1371 .)ارزیابــی پایاننامههــای کارشناســی ارشــد کتابــداری از نظــر
کاربـرد روشهـای پژوهـش در آنهـا از سـال 1355-70 در سـه دانشـگاه تهـران، شـیراز و
علــوم پزشــکی ایــران. تهــران: دانشــگاه علــوم پزشــکی ایــران.
ایــزدی، صمــد، و همــکاران. )1393« .)بررســی وضعیــت مهارتهــای پژوهشــی در مقاطــع
مختلـف تحصیلـی رشـتههای علـوم انسـانی؛ مـورد پژوهـی: دانشـگاه مازنـدران«. مطالعـات
برنامــه درســی آمــوزش عالــی. )شــماره 9 ،)26-51.
آزادارمکــی، تقــی. )1376 .)تحلیــل پایاننامههــای دوره کارشناسیارشــد و دکتــرا در حــوزه
علـوم اجتماعـی. تهـران: دانشـگاه تهـران.
آصــف زاده، ســعید، و زهــرا کالنتــری. )1377 .)بررســی پایاننامههــای دانشــجویان
فارغالتحصیـل از دانشـگاه علـوم پزشـکی قزویـن از آغـاز تـا پایـان سـال 1376ش. قزویـن:
دانشــگاه علــوم پزشــکی قزویــن.
بارنت، سیلوان. )1391 .)راهنمای پژوهش و نگارش در هنر. تهران: سمت.
باقـرزاده، سـعید. )1379 .)بررسـی پایاننامههـای مقطـع کارشناسـی ارشـد رشـته حسـابداری
در دانشـکده مدیریـت دانشـگاه تهـران. تهـران: دانشـگاه تهـران.
پاشـاخانلو، سـیمین، و همـکاران. )1391« .)ارزشـیابی کیفیـت پایاننامههـای کارشناسـی ارشـد
رشــتههای روانشناســی و علــوم تربیتــی دانشــگاه تربیتمعلــم تهــران 1383-1387ش«.
مطالعـات برنامـه درسـی آمـوزش عالـی. )شـماره 5 ،)91-112.
چهــرهای، علــی، و همــکاران. )1380« .)بررســی پایاننامههــای فارغالتحصیــان دوره پزشــکی
عمومـی در نیمـه سـال 1378 دانشـگاه علـوم پزشـکی و خدمـات بهداشـتی درمانـی ایـران از
نظـر رعایـت اصـول علمـی نـگارش«. دانشـگاه علـوم پزشـکی ایـران. )شـماره 32 ،)741-759.
حافظ نیا، محمدرضا. )1392 .)مقدمهای بر روش پژوهش در علوم انسانی. تهران: سمت.
حــری، عبــاس، و اعظــم شــاهبداغی. )1385 .)شــیوههای اســتناد در نگارشهــای علمــی
رهنمودهــای بینالمللــی. تهــران: دانشــگاه تهــران.
حمیـدی، منصورعلـی، و همـکاران. )1385« .)بازخـورد دانـش پژوهانـۀ گروهـی از دانـش جویان
دختـر فراکارشناسـی در ایـران: ارزشیابـی پایاننامههـا در گـذر زمـان«. اندیشـههای نویـن
تربیتی. )شـماره 3-4 ،)115-116.
خاکی، غالمرضا. )1384 .)شیوهنامه تدوین طرح و نقد پژوهش. تهران: بازتاب.
خلجـی، حسـن. )1381« .)ارزیابـی پایاننامههـای تربیتبدنـی مراکـز آمـوزش عالـی کشـور از
سـال 1357ش. تـا 1378ش«. پژوهـش در علـوم ورزشـی. )شـماره 3 ،)95-111.
دهقانــی فیروزآبــادی، مرضیــه. )1391 .)بررســی و تحلیــل مجموعــه پایاننامههــای
کارشناسیارشـد رشـته زبـان و ادبیـات فارسـی دانشـگاه پیامنـور مرکـز تهـران )بـا توجـه
بــه یکصــد پایاننامــه آغازیــن(. تهــران: دانشــگاه پیــام نــور مرکــز تهــران.
دیانـی، محمدحسـین. )1378« .)پایاننامـه، گنـج ناشـناخته رهاشـده«. کتابـداری و اطالعرسـانی.
)شماره 4 ،)1-16.
رحیمـی، سـکینه. )1390 .)ارزیابـی کیفیـت پایاننامههـای کارشناسـی ارشـد مدیریـت آموزشـی
دانشـگاه تربیتمعلـم. تهـران: دانشـگاه تربیتمعلـم.
رحیمــی، صالــح، و باســمه رضائــی. )1387« .)تحلیــل محتــوای پایاننامههــای دانشــکده
روانشناسـی و علـوم تربیتـی دانشـگاه تهـران از آغـاز تـا سـال 1386ش«. روانشناسـی و
علــوم تربیتــی. )شــماره 3 ،)1-21.
ســیدعباسزاده، میرمحمــد. )1380 .)روشهــای عملــی پژوهــش در علــوم انســانی. ارومیــه:
دانشــگاه ارومیــه.
شــکفته، مریــم. )1371 .)تحلیــل محتــوای پایاننامههــای گیاهــان دارویــی ارائهشــده بــه
دانشـکدههای داروسـازی و مقایسـه نتایـج حاصـل از آن بـا اولویتهـای پژوهشـی. تهـران:
دانشــگاه علــوم پزشــکی و خدمــات بهداشــتی درمانــی ایــران.
شــیرزاد، مهــدی. )1387 .)بررســی جامعهشــناختی پایاننامههــای دانشــجویان جامعهشناســی
در مقطـع دکتـری )مـورد دانشـگاههای تهـران، عالمـه طباطبایـی، تربیـت مـدرس، واحـد علـوم
و پژوهشـات دانشـگاه آزاد اسـامی(. مازنـدران: دانشـگاه مازندران.
عابدیننــژاد، معصومــه. )1389 .)ارزیابــی کیفیــت پایاننامههــای کارشناسیارشــد رشــتههای
روانشناســی دانشــگاه عالمــه طباطبایــی بــر اســاس اســتانداردهای انجمــن روانشناســی
آمریــکا. تهــران: دانشــگاه عالمــه طباطبایــی.
غالمینــژاد، محمدعلــی، و احســان قبــول. )1386« .)آسیبشناســی پایاننامههــای زبــان و
ادبیــات فارســی«. گوهــر گویــا. )شــماره 1 ،)181-192.
فیروزآبــادی، ســید احمــد،و همــکاران. )1392« .)بررســی پایاننامههــای کارشناســی ارشــد و
دکتــری رشــتههای مرتبــط بــا موضوعــات روســتایی در دانشــگاه تهــران )1390-1379 .»)
توســعه روســتایی. )شــماره 1 ،)67-88.
کارگــر جهرمــی، ســیامک، و رضــا شمســی کوشــکی. )1385 .)بررســی موضــوع، ســاختار و
میــزان رعایــت اصــول نــگارش علمــی در پایاننامههــای دکتــری عمومــی پزشــکی دانشــگاه
علـوم پزشـکی کرمـان طـی سـالهای 1382-1372 .کرمـان: دانشـگاه علـوم پزشـکی کرمـان.
کامـران، معصومـه کربالآقایـی. )1375 .)مطالعـه میـزان رعایـت اسـتانداردهای بینالمللـی ایـزو
در پایاننامههــای کارشناســی ارشــد کتابــداری و اطالعرســانی دانشــگاههای دولتــی شــهر
تهـران در سـالهای 1366 تـا 1374 .تهـران: دانشـگاه تربیـت مـدرس.
کرمــی، ســید نجمالدیــن، و همــکاران. )1387« .)بررســی تأثیــر آمــوزش و پژوهــش در تدویــن
پایاننامههــای رشــته پویانمایــی )انیمیشــن( در دانشــگاههای ایران-رویکــرد مدیریــت
مستندســازی.« هنرهــای زیبــا. )شــماره 33 ،)115-121.
کســائی، لیــا. )1385 .)بررســی موضوعی-کاربــردی پایاننامههــای نظــری انیمیشــن از آغــاز
تـا 1382 دانشـگاههای تربیـت مـدرس و هنـر. تهـران: دانشـگاه تربیـت مـدرس.
کیانمهـر، شـیبا. )1376 .)بررسـی رونـد موضوعـی پایاننامههـای کارشناسـی ارشـد کتابـداری
و اطالعرســانی، دانشــگاههای مســتقر در تهــران طــی ســالهای 1366 لغایــت 1375 .تهــران:
دانشـگاه علـوم پزشـکی ایران.
ماندگاریــان، هانیــه. )1388 .)بررســی و تحلیــل پایاننامههــای کارشناســی ارشــد رشــته
تکنولــوژی آموزشــی دانشــگاه عالمــه طباطبایــی بــر اســاس میــزان انطبــاق بــا حیطههــای
رشــته تکنولــوژی آموزشــی و اصــول نــگارش علمــی. تهــران: دانشــگاه عالمــه طباطبایــی.
محــب، ســهراب. )1385 .)ارزیابــی ویژگیهــا و ســاختار پایاننامههــای دانشــجویان
فارغالتحصیــل رشــته دندانپزشــکی دانشــگاه علــوم پزشــکی شــهید صدوقــی یــزد از ســال
1377 الــی 1383 .یــزد: دانشــگاه علــوم پزشــکی شــهید صدوقــی یــزد.
محفوظــی، ســمیه. )1393 .)آسیبشناســی پایاننامههــای کارشناســی ارشــد دانشــکده علــوم
و فنـون قـرآن تهـران از حیـث موضـوع، روش و محتـوا. تهـران: دانشـگاه علـوم و معـارف
قـرآن کریـم.
محمــدی، محمدامیــن. )1394 .)تحلیــل موضوعــی و روششناســی پایاننامههــای مقطــع
کارشناسیارشــد رشــته پژوهــش هنــر )دانشــگاههای دولتــی ایــران(. یــزد: دانشــگاه
غیرانتفاعــی علــم و هنــر.
مرتضــوی فــر، مریــم. )1382 .)معرفــی و بررســی پایاننامههــای گــروه تجســمی )دانشــکده
هنرهــای زیبــای دانشــگاه تهــران( از ســال 1344 -1382 .تهــران: دانشــگاه تهــران.
مطلبیفــرد، علیرضــا، و همــکاران. )1390« .)ویژگیهــای یــک اســتاد خــوب از دیــدگاه
دانشـجویان کارشناسـی ارشـد یـک مطالعـه کیفـی«. مطالعـات برنامـه درسـی آمـوزش عالـی.
)شــماره 13 ،)60-83 .
ملکــی، حســن، و همــکاران. )1390« .)تحلیــل محتــوای پایاننامههــای دانشــجویی دوره
تحصیــات تکمیلــی رشــته برنامهریــزی درســی دانشــگاههای عالمــه طباطبایــی، شــهید
بهشـتی و تربیـت مـدرس )از سـال 1380-1388 .»)مطالعـات برنامـه درسـی آمـوزش عالـی.
)شــماره 4 ،)85-108.
وزیرپورکشــمیری، مهردخــت. )1354 .)کتابنامــه تحلیلــی پایاننامههــای فوقلیســانس علــوم
تربیتــی از ســال 1348 الــی 1352 .تهــران: دانشــگاه تهــران.
یارمحمدیــان، محمدحســین، و حمیدرضــا شــمس. )1376 .)تحلیــل پایاننامههــای دوره
کارشناس ی ارش د رش تههای مدیریتــ آموزش ی، برنامهریــزی آموزشــی، روانشناســی و
تربیتبدنــی و علــوم ورزشــی از تاریــخ 1366/8/21 تــا تاریــخ 1375/6/31 دانشــگاه آزاد
اســامی واحــد خوراســگان. اصفهــان: دانشــگاه آزاد اســامی واحــد خوراســگان.
.(2018, 25 12 accessed (419382/articles/ir.ac.irandoc.ganj://http. d.n. ir.ac.irandoc.ga