مقاله حاضر در رابطه با اهمیت کاربست روشها و فنون تدریس در اجرای درس طراحی پوستر انجام شده است. طی این پژوهش با طرح سئوالاتی پیرامون سه مضمون؛ 1. ویژگی های شخصیتی مدرس 2. توانایی علمی مدرس 3. توانایی تدریس مدرس، از نظر دانشجویان این حوزه به تبیین روش های موفق آموزش طراحی پوستر در دانشگاههای هنر ایران پرداخته شده است. روش پژوهش، کیفی و با استفاده از تکنیک مصاحبه انجام شده است. حجم نمونه 13 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد گرافیک دانشگاههای ایران بود هاند و ملاک توقف ادامه مصاحبه، رسیدن به غنای داده بوده است. مهمترین یافته های تحقیق عبارت است از؛ سلیقه ای عمل کردن مدرسان درس طراحی پوستر در تدریس، عدم تدوین طرح درس مدون و از پیش تعیین شده از سوی مدرسان، عدم اجرای کامل سرفصل های آموزشی توسط استادان، عدم تجربه کاری و حرفه ای مدرسان، بی اعتنایی استادان به اجرای ارزشیابی تکوینی و دوره ای و نیز ارائه درس طراحی پوستر توسط مدرسان غیر مرتبط و غیر متخصص که فاقد تشخص مقبول برای ارائه این درس بوده اند.
بافقی, سید محمد تقی, & حاتمی, جواد. (1396). بررسی چالشهای آموزش طراحی پوستر در دانشگاههای هنر ایران (یک مطالعه کیفی). نامه هنرهای تجسمی و کاربردی, 10(20), 101-118. doi: 10.30480/vaa.2018.616
MLA
سید محمد تقی بافقی; جواد حاتمی. "بررسی چالشهای آموزش طراحی پوستر در دانشگاههای هنر ایران (یک مطالعه کیفی)". نامه هنرهای تجسمی و کاربردی, 10, 20, 1396, 101-118. doi: 10.30480/vaa.2018.616
HARVARD
بافقی, سید محمد تقی, حاتمی, جواد. (1396). 'بررسی چالشهای آموزش طراحی پوستر در دانشگاههای هنر ایران (یک مطالعه کیفی)', نامه هنرهای تجسمی و کاربردی, 10(20), pp. 101-118. doi: 10.30480/vaa.2018.616
VANCOUVER
بافقی, سید محمد تقی, حاتمی, جواد. بررسی چالشهای آموزش طراحی پوستر در دانشگاههای هنر ایران (یک مطالعه کیفی). نامه هنرهای تجسمی و کاربردی, 1396; 10(20): 101-118. doi: 10.30480/vaa.2018.616