بروجردی علوی، مهدخت. (1373). آگهیهای بازرگانی و ارزشهای فرهنگی. رسانه، 17، 21-16.
پاکروان، مولود. (1380). شیوهی تبلیغات بازرگانی تلویزیونی: بررسی تطبیقی پیامهای بازرگانی در تلویزیونهای ایران، ایتالیا و لبنان. پایاننامهی منتشرنشدهی کارشناسیارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
ثمینی، اسماعیل. (1385). وضعیت ایران در مطالعات فرهنگی هافستد. دوهفتهنامهی مهندسی-فرهنگی ، 4، 20-21.
حسنزاده، محمد صادق و اکبری، حسن. (1388). مدیران و شناخت تفاوتهای فرهنگی. تدبیر، 149، 57-54.
زرگرپور، حمید. (1379). نقش فرهنگ در آموزش مدیریت(با تاکید بر مدل فرهنگی هافستد). مصباح، 33، 20-5.
نژادشکوهی، فاطمه و دعایی، حبیب الله. (1393). تاثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی با میانجیگری ادراک مشتری از شرکت،مدیریت فرهنگ سازمانی، (1)12،123- 105 .
منصوریسپهر، روحالله؛ مطیعی، حورا؛ شکرریز، جواد و نجاتی، وحید. (۱۳92). بررسی ساختار عاملی و پایایی پرسشنامه ارزشهای فرهنگی سازمان. مشاوره شغلی و سازمانی، (15)5، 71-57.
ین، رابرت کی (1376). تحقیق موردی (ترجمهی علی پارسائیان و سید محمد اعرابی). تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.
فهرست منابع غیرفارسی
Abrahamian, K. (2013). Global marketing through local cultural strategies: A case study of IKEA. Unpublished master of art dissertation, University of Uppsala, Sweden.
Bartlett, C. A., & Nonda, A. (1996). Ingvar Kamprad and IKEA. Harvard Business School Case, 132-390.
Burt, S. & et al. (2011). Standardized marketing strategies in retailing? IKEAs marketing strategies in Sweden, the UK and China. Journal of retailing and consumer services, 18(3). 183-193.
Hall, E.T. (1976). Beyond culture. Garden City, NY: Anchor Press.
Hofstede, G. (1980). Culture consequences: The international difference in work related value. Beverly Hills, CA: Sage.
Hofstede, G., & Hofstede, G. J. (2005).Cultures and organizations: Software of the mind (2nd Ed.). New York, NY: McGraw-Hill.
Ilagan, S. V. (2009). Exploring the impact of culture on the formation of consumer trust in internet shopping. Unpublished master of art dissertation, Department of Communication and Journalism, University of Wyoming, the United State.
Lin, C. A. (2001). Cultural value reflected in Chinese and American television advertising. Journal of advertising,30, 83-94.
Lin, Y. Koroglu D., & Olson L. (2012).The influence of cultural values in advertising examples from China and the United St. In proceeding of the International Conference on Communication, Media, Technology and Design, Istanbul.
Mueller, B. (1987). Reflection of culture: An analysis of Japanese and American advertising appeal. Journal of advertising research, 27(3), 51-59.
Singh, N., Zhao, H., & Hu, X. (2005). Analyzing the cultural content of websites: A cross—national comparison of China, India, Japan and USA. International Marketing Review, 22(2), 129-146.
Zhang, Y., & Gelb, B. D.(1996). Matching advertising appeals to culture: The influence of products use condition. Journal of Advertising, 25(3), 29-46.