اباذری، یوسف، و همکاران. (۱۳۷۸). «احساس ناامنی در تجربه زنان از زندگی روزمره». پژوهش زنان. (شماره 1)، 103-۷۵.
احمدی، بابک. (۱۳۸۶). معمای مدرنیته، تهران: مرکز.
احمدی، بابک. (۱۳۹۱). خاطرات ظلمت. تهران: مرکز.
اسمیت، فیلیپ. (۱۳۸۷). درآمدی بر نظریۀ فرهنگی. ترجمه حسن پویان. تهران: پژوهشهای فرهنگی.
بازرگان، عباس. (1389). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته. تهران: دیدار.
بیکن، ادموند. (۱۳۷۶). طراحی شهرها.ترجمه فرزانه طاهری. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران.
رید، هربرت. (۱۳۵۲). هنر و اجتماع، ترجمه سروش حبیبی. تهران: امیرکبیر.
کاظمی، عباس. (1388). پرسهزنی و زندگی روزمرۀ ایرانی. تهران: آشیان.
کاظمی، عباس، یوسف اباذری. (۱۳۸۳)، «زندگی روزمره و مراکز خرید در شهر تهران». نامه انسانشناسی. (شماره ۶)، 116-۹۷.
کهوند، مریم. (1395). «فرهنگ دیداری گرافیک دیزاین در عصر دیجیتال». حرفه هنرمند. (شماره 62)، 57-38.
لنگ، جان. (۱۳۸۳). آفرینش نظریههای معماری: نقش علوم رفتاری در طراحی محیط. ترجمه علیرضا عینیفر. تهران: دانشگاه تهران.
لینچ، کوین. (۱۳۸۱). تئوری شکل شهر. ترجمه سید حسین بحرینی. تهران: دانشگاه تهران.
محمدپور، احمد، و مریم بهمنی. (۱۳۸۹). «زنان، پاساژ و مصرف نشانهها». شورای فرهنگی زنان. (شماره ۴۸)، 72-41.
Hall, S. (1997). Representation: Cultural Representations and Signifying Practices. London: Sage.
José, Pierre. (1971). Pop Art: Paintings-Sculptures. London: Methuen.
Kastner, Jeffrey. (2005). Land and Environmental Art. London: Phaidon.
Flood, Richard. (2010). Un Monumental. London: Phaidon.
Benjamin, Walter. (2002). The Arcades Project. Harvard: Harvard University Press.
Werner V, J. (2001). The Detective Gaze: Edgar A. Poe, the Flaneur, and the Physionpnomy of crime. Kingston: American Transcendental Quarterly.