ابراهیمی، مرضیه. (1394). «بررسی رابطۀ تصویر و کلمه در نگارههای مکتب هرات تیموری و رمان نام من سرخ»، پایاننامه کارشناسی ارشد. مازندران: دانشگاه مازندران.
ابراهیمی، مرضیه. (1397). «بررسی تطبیقی-ترامتنی تأثیر کتابنگارههای مکتب هرات بر اورهان پاموک با تأکید بر داستان خسرو و شیرین نظامی و رمان نام من سرخ». پژوهش ادبیات معاصر جهان. (شماره 33)، 5-1.
اسلامی، غلامرضا؛ و نیلوفر نیکقدم. (1390). «هنر اسلامی و نگرش افقی». هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی. (شماره 48)، 18-5.
باختین، میخائیل. (1380). سودای مکالمه، خنده، آزادی. ترجمه محمدجعفر پاینده. تهران: چشمه.
بورکهارت، تیتوس. (1392). زبان و بیان هنر اسلامی. ترجمه مسعود رجبنیا. تهران: سروش.
بوکهارت، تیتوس. (1386). مبانی هنر اسلامی. ترجمه امیر نصری. تهران: حقیقت.
پاموک، اورهان. (1394). رنگهای دیگر در باب زندگی، هنر، کتابها و شهرها. ترجمه علیرضا سلیمانی. تهران: اختران.
پاموک، اورهان. (1391). نام من سرخ. ترجمه تهمینه زاردشت. تهران: مروارید.
پاکباز، رویین. (1393). دائرهالمعارف هنر. تهران: فرهنگ معاصر.
پنجهزاده، بهداد؛ و محسن مراثی. (1392). «مطالعه تطبیقی همزمانی فضا در نگارگری ایرانی با نقاشیهای پیکاسو در سبک کوبیسم». مطالعات تطبیقی هنر. (شماره 6)، 71-55.
تجویدی، اکبر. (1379). «جهان خاص نقاشی ایرانی». مطالعات هنرهای تجسمی. (شماره 10)، 57-46.
تودوروف، تزوتان. (1377). منطق گفتگویی میخائیل باختین. ترجمه داریوش کریمی. تهران: مرکز.
دوفوشهکور، چارلز هانری. (1375). «وصف طبیعت در شعر غنایی فارسی (قرنهای چهارم و پنجم هجری).» ترجمه و تلخیص احمد سمیعی (گیلانی). نامه فرهنگستان. (شماره 8)، 117-139.
زارعی، اسدالله؛ و اسماعیل بنیاردلان. (1396). «روایت تضاد سنت و تجدد با نگاهی به رمان نام من سرخ». پژوهشهای ادبیات تطبیقی. (شماره 2)، 21-1.
شایگان، داریوش. (1381). بتهای ذهنی و خاطرۀ ازلی. تهران: امیرکبیر.
فیضی، هاجر. (1395). «بازتاب بوطیقای فرهنگ ایرانی در رمان نام من سرخ». بهارستان سخن. (شماره 33)، 48-25.
کورکیان، ام. و ژ.پ، سیکر. (1387). باغهای خیال. ترجمه پرویز مرزبان. تهران: فرزان.
لاج، دیوید و همکاران. (1394). نظریههای رمان. ترجمه حسین پاینده. تهران: نیلوفر.
لیمن، الیور. (1391). زیباییشناسی هنر اسلامی. ترجمه نازنین اردوبازارچی و جواد فندرسکی. تهران: علم.
موسوی، بینام. (1361). «تلخیصی از تحقیقات آلکساندر پاپادوپولو دربارۀ مینیاتور: تصویرسازی، عالمی کوچک برای انسان». هنر. (شماره 2)، 70-83
ناظری، افسانه. (1387). «حال سرمدی؛ تأویلی بر نگارۀ خسرو و شیرین». نامۀ هنرهای تجسمی و کاربردی. (شماره 2)، 35-23.
ناظری، افسانه. (1389). «وقت صوفی». پژوهش زبان و ادبیات فارسی. (شماره 16)، 80-55.
نصر، سید حسین. (1373). «عالم خیال و مفهوم فضا در مینیاتور ایرانی». هنر. (شماره 26)، 86-79.
Arjomandi, Niloofar. (2015). “Painting through literature:Ekphrasis and visual culture in Orhan Pamuk’s My name is red”, Unpublished M.A Dissertation. Rafsanjan: Vali E Asr University Of Rafsanjan
Çiçekoglu, Feride. (2003). “A pedagogy Of Tow Ways of Seeing: A Confrontation of ‘Word and Image’ In MY Name Is Red”. The journal of aesthetic education. (Vol 37), 1-20.
Gurses, Hande. (2012). “Fictional Displacements:An Analysis of Three Texts by Orhan Pamuk”. A Thesis submitted in fulfilment of the requirements for the PhD Degree at UCL. Los Angeles: University of California
Grabar, Oleg. (2006). An Art of the Object. In Islamic Art and Beyond, volume III, Constructing the Study of Islamic Art. Hampshire: Ashgate Publishing Limited.
Grabar, Oleg. (2006). “The Aesthetics of Islamic Art”. Islamic Art and Beyond. (vol III). Hampshire: Ashgate Publishing Limited.
Loukonine, Veladimir & Anatoli Ivanov. (2010). Persian Miniatures. New York: Parkeston Press International.
Parpala, Emila & Rimona Afana. (2013). “Orhan Pamuk and the East-West Dichotom”. INTERLITT ERA RIA. (vol 18/1), 42-55.
Porter, Yves. )2000). “From the "Theory of the Two Qalams" to the "Seven Principles of Painting": Theory, Terminology, and Practice in Persian Classical Painting.” In Muqarnas: An Annual on the Visual Culture of the Islamic World. (vol XVII), 109-118.
Roxburgh, David J. (2003). “Microghraphia: Toward a visual logic of persinate painting”. Anthropology and Aesthetics. (vol 43), 12-30.
Sims, Eleanor. (2002). Peerless images: Persian Painting and its sources. New Haven and London: Yale University Press.
Deiz, Ernst. (1937). “Simultaneity in Islamic Art”. Ars Islamica. (vol IV). Michigan: The Smithsonian Institution & Regent of University of Michigan Press.