- جمیری، وحیده و حاتمی، جواد و دیگران (1389). بررسی میزان انطباق برنامه درسی رشته کارشناسی مهندسی معماری با نیازهای بازار کار در ایران. دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، سال 1، شماره 2.
- خاقانی زاده، مرتضی و فتحی واجارگاه، کورش (1387). الگوهای برنامه درسی دانشگاهی. فصلنامه راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، سال اول، شماره 2.
- شعبانی ورکی، بختیار و جاویدی کلاته جعفر آبادی، طاهره (1390). برنامه درسی آموزش عالی در قرن 21 : چالشها و راهبردها. دوفصلنامهمطالعاتبرنامهدرسیآموزشعالی، سال 2، شماره 3.
- عارفی، محبوبه و همکاران (1388). ضرورت و راهکارهای بهبود برنامهی درسی دروس عمومی دورهی کارشناسی از دیدگاه دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی. فصلنامه مطالعات برنامهی درسی، سال سوم، شماره 10.
- فتحی واجارگاه، کورش (1389). الگوی پویا وجامع نیازسنجی برنامه درسی، برنامه درسی نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. تهران: انتشارات سمت، مرکز تحقیق و توسعهی علوم انسانی؛ شرکت به نشر.
- قدیمی، اکرم (1383). آموزش عالی و توسعه ی سیاسی. دایره المعارف آموزش عالی، جلداول.
- کریمی، فاطمه (1391). بررسی عوامل اثربخشی تدریس مشارکتی. نشریه علوم اجتماعی، شماره 55 .
- ملکی، حسن (1391). برنامه درسی (راهنمای عمل). تهران: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و انتشارات مدرسه.
- نصر، احمدرضا و دیگران (1390). رویکردهای نظری و عملی تدوین برنامه های درسی در آموزش عالی. اصفهان: دانشگاه اصفهان، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها(سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی.
- نعمتی، محمدعلی و همکاران (1383). گزارش ملی آموزش عالی. تهران: مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی.
- نوروززاده، رضا و فتحی واجارگاه، کورش، (1387). درآمدی بر برنامه ریزی درسی دانشگاهی. تهران: مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی.
- نوروززاده، رضا و همکاران(1385). وضعیت سهم مشارکت دانشگاهها در بازنگری برنامه های درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی. فصلنامهپژوهشوبرنامه ریزیدرآموزش عالی، شماره 42.
- Barnett, E.(2005). Conceptualization Curriculum Change. Teaching in Higher Education, 6(4).
- Fathi Vajargah, Kourosh and Shafiea, Nahid (2007), Evaluation of Quality of University Curriculum (Adult Education). Quarterly Journal of Curriculum Studies (QJCS). 2(5)
- Stark, J. S. (1990). Approaches to Assessing Educational Outcomes. Journal of Health Administration Education. 8(2).
- Toombs, W. and Tierney, W.G.(1991). Meeting the mandate: Renewing the college and departmental curriculum, School of Education and Human Development. Washington, DC: George Washington University.