ضرورت آموزش طراحی کودک‌‌محور در رشته طراحی‌صنعتی

آزاده یوسفی؛ نیلوفر شادمهری

دوره 12، شماره 24 ، تیر 1398، ، صفحه 49-63

https://doi.org/10.30480/vaa.2019.743

چکیده
  محصولات کودکان باید با فرهنگ و ویژگی­های سنی کودکان تناسب داشته باشند و آن­ها را برای تعاملی سازنده، ایفای نقش مؤثر در جامعه و نیز فائق­­آمدن بر چالش­های اجتماعی امروز آماده سازند. در این راستا طراحان­صنعتی در صورت بهره­مندی از آموزش­های مرتبط با این حیطه می­توانند با خلق چنین محصولاتی از یک سو در روند رشد و توسعه کودکان ...  بیشتر

الزامات طراحی برنامه درسی رشته طراحی صنعتی در ایران

جواد حاتمی؛ مصطفی شاه‌محمدی؛ وحید چوپانکاره؛ مرضیه یادگار تیرانی

دوره 9، شماره 18 ، اسفند 1395، ، صفحه 121-135

https://doi.org/10.30480/vaa.2017.408

چکیده
  با توجه به قدمت 30 ساله ی آموزش طراحی صنعتی در ایران و گذشت 18 سال از آخرین برنامه درسی مصوب این رشته، ضرورت طراحی برنامه درسی جدید برای این رشته وجود دارد، پژوهش حاضر با هدف تبیین عوامل اثرگذار بر طراحی برنامه درسی رشته طراحی صنعتی در مقطع کارشناسی در ایران و با رویکرد کیفی و به روش پدیدار شناسی صورت گرفته است. جمعیت مورد مطالعه اعضای ...  بیشتر

مبانی طراحی پایدار

طاهره رضا زاده؛ حبیب الله ایت اللهی

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1387، ، صفحه 97-110

https://doi.org/10.30480/vaa.2009.639

چکیده
  تاکنون دیدگاه‌ها و رویکردهای مختلفی درزمینه طراحی برای توسعه پایدار، ارائه‌شده است. در بیشتر این دیدگاه‌ها، فاکتورها و سنجه‌های محیطی، بیشتر از دیگر عوامل مؤثر در پایداری ایفای نقش می‌کند و بنابراین برخی از ابعاد پایداری در طراحی -همچون مسائل اجتماعی و فرهنگی- نادیده گرفته می‌شود. در این تحقیق که به روش توصیفی- تحلیلی انجام پذیرفته، ...  بیشتر