بررسی تأثیر عکاسی بر آثار پیکره‎نگاری ابوالحسن‏ غفاری (صنیع‏ الملک)

محمدرضا رفیع زاده مژدهی؛ مریم کهوند

دوره 13، شماره 30 ، دی 1399، ، صفحه 35-66

https://doi.org/10.30480/vaa.2020.2340.1351

چکیده
  توجۀ ویژه به پیکرۀ ‏انسان در نگارگری ایرانی، هم‏زمان با رونق هنر پیکره ‏نگاری در نیمۀ نخست قاجار فزونی یافته و به مثابۀ ابزاری قدرتمند جهت تبلیغ شوکت و قدرت پادشاهی مورد بهره ‏برداری قرار می‏ گیرد. اما این روند در نیمۀ‏دوم قاجار با افزایش تأثیرات هنر‏غربی و ورود فن‏ آوری‎های‏ نوین‏ رسانه‏ ای به‏ ویژه دوربین‏ ...  بیشتر